Cyclon is in 2019 de Bike Care supplier van het Metec Continental Cycling Team

Cyclon is in 2019 de Bike Care supplier van het Metec Continental Cycling Team 20

Het Nederlandse merk Cyclon dat al meer dan 30 jaar bestaat, ondersteunt de ploeg en de renners met alle fietsonderhoudsproducten. Teammanager Michel Megens en Cyclon directeur Paul Boers hebben onlangs hun voorgenomen samenwerking officieel bekrachtigd. Beiden hebben de intentie uitgesproken een partnerschap voor meerdere jaren aan te gaan.

Met de ondersteuning van de ploeg wil Cyclon de hoge kwaliteit van haar producten en de innovatiekracht van het bedrijf met name ook in de wedstrijdsport in Nederland nog meer onder de aandacht brengen. De ambitie van de ploeg past bij het beleid van Cyclon. “Wij leveren niet alleen maar producten voor het onderhouden van de fietsen van de ploeg, maar willen de mecaniciens en de renners ook betrekken bij het ontwikkelen van nieuwe producten en technologien” zegt Paul Boers. “daarnaast zorgen wij er voor dat de renners ook thuis en tijdens de training over de beste fietsonderhoudmiddelen kunnen beschikken. Zo maken we hen onderhoudsbewust en zorgen we er voor dat ze goed met de ter beschikking gestelde materialen omgaan”.

Cyclon is in 2019 de Bike Care supplier van het Metec Continental Cycling Team

Michel Megens, directeur van Metec uit Tiel is blij met de samenwerking met Cyclon. “Met Cyclon hebben we een partner gevonden die meedenkt met de ploeg in het algemeen en het efficient onderhouden van de fietsen van onze ploeg in het bijzonder” zegt Michel Megens, directeur van Metec en Teammanager van de ploeg. “Wij zijn blij met de samenwerking met Cyclon. De mecaniciens die er voor zorgen dat de renners optimaal kunnen presteren tijdens de wedstrijden kunnen de materialen die wij als ploeg gebruiken perfect onderhouden met de producten van Cyclon. En meedenken bij het ontwikkelen van nieuwe producten of het verbeteren van de bestaande producten maakt hun taak extra uitdagend”. Naast Metec die naamgever van de ploeg is, is ook Mantel met winkels in Arnhem en Den Bosch een belangrijke partner van het team.

Totaal onderhoud Cyclon verzorgt het totale onderhoud van de fiets voor zowel de professional, de fanatieke wielertoerist als ook voor de veeleisende forens en E-bike eigenaar. Met een compleet assortiment van reinigings-, smeer-, bescherm- en onderhoudsproducten kan iedere racefiets, mountainbike of stadsfiets worden onderhouden. Onze producten zijn verkrijgbaar in bijna iedere rijwielspeciaalzaak in Nederland en ook in steeds meer Belgische rijwielspeciaalzaken.

Naast de bekende onderhoudsproducten heeft Cyclon ook een unieke SBR Inremmachine in het assortiment waarmee de dealer fietsen met schijfremmen snel en professioneel kan inremmen. Al meer dan 200 dealers in de Benelux hebben de machine in hun werkplaats. Tevens biedt Cyclon een machine waarmee fietsbanden met Stikstof kunnen worden opgepompt. Hierdoor blijven de banden nog langer op spanning waardoor onnodige slijtage en verlies van vermogen wordt voorkomen.

Kwaliteit De materialen waarvan de fietsen tegenwoordig zijn gemaakt, zijn steeds hoogwaardiger. Niet alleen metaal maar ook diverse soorten kunststof worden gebruikt om de kwaliteit van de fiets te verbeteren, het gebruiksgemak te verhogen en het gewicht te verminderen. Door een continue innovatie van onze producten zorgt Cyclon er voor dat zij kan voldoen aan de allerhoogste kwaliteitseisen die door de fabrikanten, mecaniciens en de fietsers aan het onderhoud worden gesteld.

Over Cyclon In 1985 introduceerde Cyclon de voor die tijd revolutionaire Course Spray. Als eerste smeermiddel met PTFE zette Cyclon destijds de toon bij het onderhouden van fietskettingen. Cyclon is in meer dan 30 jaar uitgegroeid tot de meest complete en kwalitatief hoogwaardige smeer- en onderhoudsproductlijn voor de tweewielermarkt in Europa. Cyclon heeft de ambitie om haar producten te distribueren in alle landen waar fietsen sportief of als vervoermiddel een belangrijke positie in de maatschappij hebben. Vanuit passie voor de fiets en met respect voor de gebruiker, het materiaal en zijn omgeving.

Noot aan de redactie Voor nader informatie kunt u contact opnemen met Paul Boers (managing director Cyclon b.v.), telefoon +31-(0)6-57602540.